Palvelumme

Tullattu tai tullaamaton tavara, lämmitetty tai jäähdytetty varastointi – meiltä saat monipuoliset varastointipalvelut keskeisellä sijainnilla.

3PL ja varastoinnin ulkoistaminen

Logistiikkatermeissä 3PL on tilausten hallinnan, keräilyn, pakkaamisen, varastoinnin ja toimittamisen ulkoistamista. Yritys pystyy keskittämään koko fokuksensa omaan ydinliiketoimintaansa, eli oman toiminnan, myynnin ja markkinoinnin kehittämiseen. Ulkoistetun logistiikan toiminta pyörii taustalla ja on osa yrityksen toimintaa juuri siinä muodossa ja kokoluokassa kun yritys sillä hetkellä tarvitsee.

Ulkoistamalla logistiikkasi voit keskittyä oman liiketoimintasi kasvattamiseen. Lähetykset lähtevät varastoltamme päivittäin ja näin ollen toimitukset ovat nopeita. Parhaassa tapauksessa tilaus on perillä seuraavana päivänä sen tekemisestä.

Suurin hyöty on ehdottomasti kustannustehokkuus. Yrityksen ei tarvitse itse investoida tiloihin, henkilökuntaan ja erilaisiin koneisiin ja järjestelmiin. Voit tilata palvelun juuri siinä muodossa ja kokoluokassa, jonka itse toivot ja koet sopivan parhaiten juuri sinun yrityksellesi.

Kaikki toimitukset, lähetykset ja toiminnot voidaan räätälöidä juuri asiakkaan näköiseksi, jolloin loppuasiakas ei tiedä, että välissä on ammattitaitoinen logistiikkaoperaattori, joka hoitaa toimitukset kellontarkalla ajoituksella.

Palvelu sopii kaikenkokoisille yrityksille. Meille on tärkeitä niin pienet vasta-alkaneet toimijat, kuin isot pitkään toimineet yrityksetkin.

Palvelun helppous on yksi syy miksi yritykset valitsevat 3PL:n palveluna omalle toiminnalleen. Olet sitten startup-yritys, jolla on oma tuote ja liikeidea mutta ei siihen kuuluvaa toimitusketjua, tai iso kasvava yritys, jolla ei enää ole tarpeeksi tilaa eikä resursseja toiminnan pyörittämiseen.

3PL-konsepti sopii käytännössä kaikille segmenteille, jotka toimittavat tuotteita eteenpäin asiakkaille, kuten esim. verkkokaupat, teollisuus, rakennusliikkeet, tukkurit yms.

Meillä on varastotilat, henkilökunta, kalustoa, järjestelmät sekä ennen kaikkea osaamista. Ota rohkeasti yhteyttä jo ennen kuin alat suunnittelemaan toimintasi kokonaisuutta. Mietitään yhdessä sopivat palvelut ja ratkaisut juuri sinun toiminnallesi.

Muokataan yhdessä sinulle sopiva palvelukokonaisuus palveluvalikoimastamme. Voit valita palveluistamme vain ne, joita tarvitset. Voit ulkoistaa meille osan varastostanne tai koko logistiikkakokonaisuuden.

3PL:n esittely

Välivarastointi

Olemme sinua varten, jos kaipaat lyhyt- tai pitkäaikaista välivarastointia. Välivarastointimme palvelee kaikenkokoisten ja -tyyppisten yritysten tarpeita.

Välivarastoinnissa hyödyt tavaroiden saatavuudesta, nopeista toimituksista ja voit vastaanottaa tuotteitasi useammalta toimittajalta yhteen paikkaan.

Välivarastoinnissa ei ole aikarajaa, joten yhtä lailla se voi toimia varastonasi kaupallisille tavaroille. Välivarastoinnin voi hyödyntää monella eri tavalla.

1. Tuotteesi kulkevat meidän kautta ja säilyvät varastossa sen ajan, kun tarvitset

2. Voit itse jalostaa varastoitavia tuotteitasi meillä tai käsitellä ne toivomallasi tavalla.

Emme ole asettaneet mitään aikarajaa tai volyymirajaa varastoitaville tuotteille. Riippumatta oletko varastoimassa yhden laatikon päiväksi tai 10.000 laatikkoa vuodeksi olet yhtä tervetullut meille. Meille tärkeintä on, että asiakas saa haluamansa palvelun juuri silloin kun hän sen tarvitsee. Usein pienikin toimija tarvitsee meiltä välivarastointitilaa juuri muutamalle laatikolle, koska ne ovat osa jotain suurempaa kokonaisuutta, joita joko yhdistetään meillä tai sitten varastoidaan niin kauan, kunnes ne toimitetaan asiakkaan haluamalla tavalla. Hyöty syntyy siitä, ettei asiakkaan tarvitse itse tulla paikalle tai varata tiettyä varastotilaa, vaan veloitamme aina käytön ja ajan mukaan.

Verkkokaupan logistiikkaratkaisut

Jos olet perustamassa verkkokauppaa, sinulla on valmis tuote tai idea mutta ei jakelukanavaa, ota meihin rohkeasti yhteyttä. Meillä on valmis rajapinta miltei kaikkiin verkkokauppaohjelmiin tai voimme toimittaa valmiin verkkokaupparatkaisun. Varmistamme, että tuotteesi varastoidaan ja pakataan hyvin organisoidusti ja asianmukaisella tavalla ja että tuotteet saapuvat sovitussa ajassa asiakkaille.

Sinun ei tarvitse miettiä missä ja miten varastoit tuotteitasi. Hoidamme koko logistiikan ja lähettämisen kustannustehokkaasti verkkokauppasi taustalla. Voit vapaasti keskittyä tuotteiden myyntiin ja kehittämiseen.

Jos olet jo aloittanut pienimuotoisen verkkokaupan ja huomaat asuntosi täyttyvän toimituksista ja aikasi kuluvan toimitusten pakkaamiseen.

Ulkoistettu logistiikka säästää aikaasi ja pääset itse keskittymään ydinliiketoimintaasi.

Kun ulkoistat verkkokauppalogistiikan meille, käymme ensin yhdessä läpi miten haluat että tuotteitasi toimitetaan, millaisilla aikalupauksilla ja minkä näköisissä pakkauksissa. Mikä on tärkeintä, kun asiakkaasi saavat tilauksiaan – onko pakkausten ulkonäkö tai ekologisuus keskiössä, vai onko se jotain muuta? Olemme jo rakentaneet toimivan verkoston toiminnan ympärille, joka varmistaa, että juuri sinun tuotteesi löytävät perille sovitusti.

Verkkokaupan logistiikkaratkaisujen esittely

Veroton varastointi / alkoholivarastointi

Tarjoamme alkoholituotteiden maahantuojille turvallista ja lainmukaista varastointia. Meillä laatikot, lavat ja kuormat pysyvät moitteettomassa kunnossa ja myös valmisteveroasiat hoituvat kätevästi kauttamme.

Varastomme on kustannustehokas ratkaisu maahantuoduille alkoholilasteille. Voit hakea varastosta tarvitsemasi määrän ja maksaa valmisteverot sitä mukaa. Ammattitaitoinen henkilökuntamme auttaa sinua kaikissa alkoholivarastointiin liittyvissä kysymyksissä ja hoidamme puolestasi myös veroasiat.

Veroton alkoholivarastomme (+12° C) pinta-ala on 500 m2 ja se soveltuu erityisen hyvin alkoholin pientuojille. Meillä voit säilyttää sekä EU-alueelta että EU:n ulkopuolelta tulevat tullatut ja tullaamattomat erät. Tavarat voi myös edelleenlähettää joko verottomana tai verollisina.

Autojen / maatalouskoneiden maahantuonnin välivarastointi (PDI)

Olemme jo vuosikymmeniä tarjonneet tilat autojen ja maatalouskoneiden maahantuojille sekä varastokenttien että varustelu- ja korjaushallien muodossa. Olemme yhdessä suunnitelleet eri toimijoille sopivat tilat missä operoida oman liiketoiminnan parissa. Lyhenne PDI tulee sanoista Pre Delivery Inspection ja tarkoittaa maahantulotarkistusta tai tarkistusta ennen toimitusta.

Kaikki ajoneuvot tai koneet voidaan keskitetysti tarkistaa yhdessä ja samassa paikassa, jolloin palvelulle voidaan taata tasalaatuista tarkistusta ja varustelua. Useampi maahantuoja voi hyödyntää samaa palvelukonseptia samassa paikassa, jolloin saavutetaan kustannustehokkuutta.​

Olemme rakentaneet tilat toimijoillemme heidän toivomallaan tavalla. Saman katon alta löytyy tarkistustilat, varustelutilat, maalaamot ja pesulinjat. Tämä varmistaa sen, ettei ajoneuvoja tarvitse kuljettaa muualle ennen toimitusta. Tarkistus, huoltoprosessi ja välivarastointi voidaan hoitaa yhdessä paikassa ennen kuin ajoneuvot tai maatalouskoneet lähtevät asiakkaille.

Meillä on optimaaliset puitteet ajoneuvojen säilytykseen. Kun ajoneuvot saapuvat Turun satamaan, ne siirretään satamasta Vapaavaraston alueelle omaa reittiä pitkin, jolloin niiden ei tarvitse kulkea yleisellä tiellä. Autot ja maatalouskoneet siirretään aina meidän ja toimijoidemme toimesta heti satamaan saavuttuaan. Vaatimuksena on tietenkin siihen soveltuva ajokortti.

Tavaran vastaanotto­prosessi

Tilaus

Tilaa tuotteet/kuorma ja tee saapumisilmoitus meille Extranetin kautta

Ajankohta

Sovi purkupäivä kanssamme

Kuljetus

Kuorma saapuu Turun Vapaavarastolle

Vastaanotto

Purku, tarkistus, varastoon siirto, hyllytys, varastointi

Jokainen tuote/lava saa saapuessaan oman lava-ID:n. Tuotteen varastosaldoa voi seurata reaaliajassa Extranetissä. Saat selville esimerkiksi milloin tuote on saapunut tai lähtenyt.

Tavaran lähetys­prosessi

Asiakas tilaa

Verkkokauppa-asiakkaasi tilaa tuotteen verkkokaupassa tai teet itse noutotilauksen Extranetissä.

Tilauksen jälkeen

Keräily, pakkaus, kuljetustilaus

Kuljetus

Tuotteet/kuorma noudetaan meiltä (kuljetusyritys, asiakas)

Valmista!

Toimitus loppuasiakkaalle / kauppaan / tehtaalle / rakennustyömaalle tms.

Extranet

Sähköinen hallinnointi

Hyödynnämme varastoinnissa moderneja tietojärjestelmiä. Kanssamme lähetysten vastaanotto onnistuu ongelmitta, vaikka olisit itse fyysisesti toisella puolella maapalloa. Extranet-palvelumme avulla voit myös seurata varastotilannetta ja toimituksen kulkua reaaliaikaisesti, missä ja milloin tahansa.

Miksi valita Turun Vapaavarasto?

Sijainti
ja tilat

Sijaitsemme Turun sataman kupeessa, Itämeren alueen tärkeimpien liikenneväylien yhtymäkohdassa ja alle kolmen tunnin päässä 80 % suomalaisista. Laivasatama on vain 5 minuutin ja lentoasema 15 minuutin ajomatkan päässä.

Varastomme koostuu laajoista hallitiloista ja kenttäalueesta, jotka ovat täysin räätälöitävissä jokaisen asiakkaan tarpeen mukaan. Tarjoamme muun muassa kylmää ja lämmintä varastotilaa, jota voidaan mukauttaa tuotteesi vaatimusten mukaisesti.

Palvelu ja
tyytyväiset asiakkaat

Vahvuuksiamme ovat ennakoiva ongelmanratkaisu, vankka osaaminen ja tekemisen hyvä fiilis.

Asiakaslähtöisyys, toiminnan kehittäminen ja aito asiakaspalvelu on meille ensiarvoisen tärkeää. Vuosi toisensa jälkeen saamme asiakkailtamme erinomaisen positiivista palautetta. Pyrimme aina ylittämään asiakkaiden odotukset.

Leave it to us – me huolehdimme!

Järjestelmät ja
integroinnit

Hyödynnämme varastoinnissa moderneja ja helposti muihin järjestelmiin integroitavia tietojärjestelmiä.

Kanssamme tilausten hallinta onnistuu ongelmitta, vaikka olisit itse fyysisesti toisella puolella maapalloa. Ilmaisen Extranet-palvelumme avulla voit myös seurata varastotilannetta ja toimituksen kulkua reaaliaikaisesti, missä ja milloin tahansa.

Käytännössä voit hoitaa koko varastointiprosessin etänä, läpinäkyvästi ja tehokkaasti.